Monday, January 18, 2016

Stylo shoes target market & promotion

Stylo shoes target market&promotion

Introduction
Stylo is derived from Style. Stylo was started as Bano Shoes in 1974. In the beginning two shops were rented in Lahore. Now it is has become the largest selling ladies shoes brand in Pakistan.
In the beginning it was a ladies shoes outlet but on the enormous demand of customers, kids shoes, hand bags and accessories were also introduced.
It is currently present in 22 cities with 83 outlets and plan on expanding further in the coming months.
There are three outlets of Stylo in KPK i.e. two in Peshawar and one in Abbotabad. Now it is planning to start three new outlets i.e. in Mardan, Kohat and Nowshehra. Over the years, Stylo has slowly but surely become a household name that has captured the imagination of women who consider footwear an essential part of their appearance. Today Stylo is popularly acknowledged as one of Pakistan’s leading footwear and accessory brands in women’s fashion.
This phenomenal turnaround in the company’s fortune owes as much to the vision of its founder – AzharHussainSiddiqui, as to the enterprising spirit of his progeny, to the expertise of its sales and marketing professionals and in no less measure to the unique craftsmanship of its masterful designers and skilled artisans.
Stylo makes sure that its customers always get the cutting-edge fashion footwear that they desire. Stylo makes sure that Stylo is a brand that serves local needs but also finds a place for itself on the international platform.
Stylo is inflexible in its dedication to quality and comfort and for this reason it never compromise on the materials used for their products or the highly skilled craftsmen who turn designs on paper, into stylish footwear.
Its production facilities have the provisions for handmade shoes as well as automated shoe-manufacturing units. Material is often imported to ensure the level of quality its customers expect from it. This is why Stylo has earned an ISO 9001-2000 certification.

 

Targat market

Stylo has slowly but surely become a household name that has captured the imagination of women who consider footwear an essential part of their appearance.
 brands in women fashion.
Stylo products are aimed at all social classes. Its product prices range from 290 to 25,000. So it is very affordable to shop at Stylo.
Recently Stylo has launched Insignia for the upper class. Its product prices range from 5,000 to 80,000.
 Promoting to target market
Stylo uses the following media for its promotion.
Ø TV
Ø Internet
Ø Radio
Ø Fashion Magazines
Stylo Facebook page
Stylo is also using its Facebook page in order to stay in touch with its market and Stylo lovers. Anyone having a Facebook account can access its latest design photos, play quizzes and can book a pair of shoes online.
The address to Stylo’s Facebook page is http://www.facebook.com/StyloShoes






No comments:

Post a Comment